Online Alışverişte İş Kadınlarına Ait 10 Önemli Nokta

Online Alışverişte İş Kadınlarına Ait 10 Önemli Nokta

Diş macunumuzu bile internetten sipariş ettiğimiz bu dönemde online alışveriş çoğu kadının hayat kurtarıcısı. Hem vakit avantajı hem de indirim olanakları sayesinde bazıları için alışveriş tutkusunu bir hobiye dönüştürdü. Bu yazımda online alışverişlerim ve gözlemlerim sonucu kazandığım tecrübelerden yola çıkarak hem kullanıcı hem de satıcı bakış açılarına birkaç şey kazandırabileceğimi umuyorum.

Online alışveriş siteleri gerek arayüz gerekse hizmet açısından şu anda birbirine çok benziyor. Zaten ortada periyodik olarak alışveriş yapan bir kitle var, alışverişe tetikleyen noktaların yanısıra alışverişi o, şu ya da bu siteden yapmayı tercih etmeye iten sebepler neler, aslında çok major nedenler değil, detaylar;

  1. Online alışveriş sitelerinin hedef kitleleri segmente edildiğinde büyük ihtimalle ‘plaza kadınları’ bunların en önemlisi olur. Hem alımgücü hem de WOM etkisi açısından çok büyük bir potansiyel teşkil ediyor. Sabah mesai başlamadan önce alışveriş siteleri şöyle bir taranır, elden geçirilir, ürünler sepete konur. Öğleden sonraları ise ellerinde siparişleri ile gelen hanımlara bakılır, nereden neler aldığı bir soruşturulur. Bence bu WOM etkisi sitelerin avantajına kullanacağı en büyük güç.
  2. Bir bayan ilk alışverişinde bir ilişki başlatmış oluyor. Alışveriş yaptığı sitelerdeki tecrübeleri ne kadar olumlu ise, alınan hizmet ya da üründen kazanılan fayda ne kadar fazla ise o site ve satın alan arasındaki ilişki devam ediyor. Bu ilişkinin yükselen bir trendde olması tabiî ki siteye bağlı.
  3. Online alışveriş sitelerinin kullanıcılarının günlük hayatlarından çok fazla yararlı iç görü alabileceğine inanıyorum. Mesela alışveriş sonrasında siparişin neyin içinde kargolandığı çok önemli. Çünkü o kutu işyerinde hiç olmazsa yan masadaki diğer bayanlar tarafından görülüyor ve eminim ki kutunun üstünde sitenin adını görüp aynı anda adresini yazma rekoru kadınlardadır. Bu noktada sipariş kutusunun üzerindeki detayların aslında ne kadar önemli olduğunu vurgulamak istiyorum.
  4. Alışverişe bir arkadaşımız ya da annemiz ile çıkma isteğimiz içgüdüsel bir davranış. Yalnız çıksak bile satış sorumlularından fikir almak kaçınılmaz. Peki alışverişimizi online yaparken arkadaşlarımızın fikrini nasıl alacağız? Ekran görüntüsü çekip ya da ürünün/hizmetin linkini yollamak çok ilkel değil mi? Bu noktada arkadaşına gönder, tavsiye al ya da ona sor seçenekleri gibi akıllı sosyal araçlara ihtiyaç duyuluyor.
  5. Kredi kartı seçenekleri kesinlikle en büyük tercih sebeplerinden biri. Ayrı sitelerdeki benzer ürünlerden taksit seçenekleri bize uyan siteyi seçmek tabiî ki de çok doğal. Bunun yanı sıra ürün almaya karar verildikten sonra kredi kartı limitinin yetmemesi gibi alışverişin tamamlanamadığı noktalarda aynı ya da benzer ürünün kullanıcıya belli bir süre sonra e-mail olarak hatırlatılması gibi ufak ama güzel detaylar da karşımıza çıkabilmeli.
  6. Kadınlar detaycıdır. Ürünün tam bilgisini, boyunu, ölçüsünü görmek isterler. Bu noktada ürünlerin görsellerinin onların boyutlarını anlayabileceğimiz şekilde belirtilmesi çok önemli. Etrafımda çantaların boyutlarını anlayamadıkları için ellerinde cetvel ile gezen ve sonrasında alışverişten vazgeçen çok fazla kişi tanıyorum.
  7. Ürünleri satın alıyoruz peki sitenin işi burada bitmiş mi oluyor? Alışveriş siteleri kendilerini bir web sitesinden çok bir marka olarak görmeliler ve bu markanın bir duruşu ve karakteri olmalı. Satış sonrası hizmeti vurgulamak istediğim bu noktada ürün ile ilgili bir durum olması halinde markanın kolay ulaşılabilirliği, müşteri hizmetleri de özellikle yüksek değerli ürünler için o siteyi tercih sebebidir.
  8. Satın alınan ürünün kampanyası bitmeden gönderilmesi büyük mutluluk ve bu mutluluk sosyal medya gibi mecralardan paylaşmayı tetikler. Ayrıca ürünün yanında gelen küçük numuneler de güzel bir sürpriz olabilir, fakat dikkatli seçim çok önemli. Daha önce yaşadığım kötü bir tecrübedeki gibi satın alınan elbisenin yanında çamaşır suyu numunesi gönderilmemeli.
  9. Aynı markanın ürünleri iki farklı alışveriş sitesinde aynı anda çıkıyorsa ve ürün bir diğer sitede daha pahalı ise bu durum o siteye karşı bir güvensizlik ortamı yaratır.
  10. Türkiye’de her satılan 10 telefondan 9’unun akıllı telefon olduğunu düşünürsek, mobil uygulamalara önem verilmeli,buradan alışveriş teşvik edilmeli belki ek avantajlar sunulmalı çünkü mobilite heryerde ve her zaman ulaşılabilen site, dolayısıyla heryerde ve zamanda alışveriş yapılabilen site demektir.

Online alışveriş sitelerinin en önemli görevi bence kullanıcılara güzel bir deneyim yaşatmak. Bu deneyim kullanıcıların her yerden her an siteye kolay ulaşımı, sonrasında alışverişi ve kargo süreci kolaylaştırılmalı ki güzel tecrübeler kazanıp alışveriş tekrarlasın. Çünkü plaza kadınları için alışveriş ihtiyaçtan çok öte bir noktada artık bir hobi. Bir kadın aldığı üründeki mutluluğunu paylaşıyor fakat bunun yanı sıra yaşadığı kötü deneyimleri de paylaşıyor. Bu yüzden bu hobinin fobiye dönüştürülmemesi gerekiyor.