E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular

E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular

E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini dijitalleştirerek karlılığını artırmayı amaçlıyor.

Geleneksel ticaretle uğraşan işletmeler için riskleri halen devam eden pandemi süreci, e-ticareti zorunlu hale getirdi. Hızla dijitalleşme adımları atan ticari işletmeler bu süreçte hızlı aksiyon alarak tüketicinin beklentilerine doğru karşılık vermeyi amaçlıyor. Elbette bu süreç küçük, orta ya da büyük işletme fark etmeksizin birtakım endişeleri de beraberinde getiriyor.

Geleneksel ticaret yapmaya alışmış işletmeler için “e-ticaret yapmak, “dijital yenilikler” içinden çıkılmaz bir kaos gibi görünebilir. Ancak doğru bir yol haritası ve rehber eşliğinde e-ticarete geçiş yapan işletmeler bu endişelerin ne kadar yersiz olduğunu anlıyor.

Şimdi işletmelerin karşı karşıya kaldıkları endişeler ve çözümlerinden biraz bahsedelim;

E-ticaret pazarında rekabetin yoğun olması

E ticaret pazarının rekabetçi bir ortamdan oluşması işletmeleri endişelendiren bir durum olsa da aslında bir fırsat olarak bakılmalıdır. Rakiplerinizi iyi tanımanız, takip etmeniz, buna uygun hamleler yapmanız aslında e-ticaret firmanızı geliştirmenizi sağlayan önemli adımlar oluyor. Burada size düşen rakip firmaları iyi analiz ederek rekabeti lehinize çevirmek... Peki bunu nasıl yapabilirsiniz?

  • Sektör ve pazarın durumunu araştırın.
  • Sektörde kendinize rakip gördüğünüz firmaların güçlü ve zayıf yönlerini çıkarın.
  • Rakiplerinizin faaliyetlerini inceleyin, üretim ve satış hacimlerini araştırın.
  • Rakiplerinizin nasıl bir fiyatlandırma politikası izlediğini doğru analiz ederek, fiyat politikanızı oluşturun.

Sanal ortamda marka algısı oluşturamama korkusu

İster sanal ister fiziki mağazanız olsun marka bilinirliliği oluşturmak ve bunu korumak için bazı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Sabırlı ve sağlam adımlarla uzun vadede e-ticaret siteniz için kurumsal ve güvenilir bir marka algısı oluşturmanız mümkün.

Peki e-ticaret firmaları için başarılı bir marka yönetimi nasıl olur?

  • Marka dilinizi belirleyin.
  • İçerik pazarlama çalışmalarına yoğunluk verin.
  • Sosyal sorumluluk projelerinde yer alın.
  • Reklam ve kampanyalar kurgulayın.
  • Yarışma ve çekilişler düzenleyin.
  • Sosyal medyada aktif rol alın.

E-ticaret siteniz için kalıcı bir marka algısı oluşturmak için ürün ve hizmetlerinizi tüketicilere aktarabileceğiniz farklı kanallar kullanmaya özen gösterin. Bunu yaparken teknolojik yenilikleri kullanmayı ihmal etmeyin. Örneğin dijital ve geleneksel kanalları birbirine harmanlayarak ilerleyebilirsiniz. Basında yer alacak bir sosyal sorumluluk projesiyle öne çıkarken, aynı zamanda youtube kanalınızda bir ürün tanıtım videosu da çekebilirsiniz.

"Tüketiciye nasıl güven vereceğim?"

E-ticaret firmalarının endişe duyduğu bir diğer konu ise “e-ticaret sitesinde güven sağlama” konusu. İşletmeler yeni ve online platformdaki bir firmaya tüketicinin güvenmesinin zor olduğunu düşünüyor. Bu durum günümüzde etkisini gittikçe kaybetmeye başlıyor diyebiliriz. İnternetten alışverişin her yaş gurubuna yayıldığı günümüzde tüketiciler internetten alışveriş konusunda oldukça ısrarcı. İşletmelerin tek yapması gereken eticaret sitelerinin güvenilir olduğunu tüketicilere anlatmak ve onları sitelerinden alışverişe yöneltmek. Peki güven algısı nasıl oluşur?

  • E-ticaret sitenizde ürün ve hizmetlerinizi anlatın
  • Güvenli ödeme sistemi sunmanın yanında, alternatif ödeme seçenekleri kullanın.
  • Ödeme sistemlerinizde güvenli ödeme yöntemleri sunun.
  • Sitenizin güvenli olduğunu gösteren araçları kullanın. (SSL sertifikası, güven damgası vb.)
  • Kargo hizmetlerinizi çeşitlendirin.
  • İletişim bilgilerinizi açıkça paylaşın.
  • Hakkımızda sayfanızı detaylandırın.
  • Ürünlerinizi doğru ve ayrıntılı olarak anlatın.
  • Ürün fotoğraf hilelerinden kaçının.
  • Sitenizde gerçek müşteri yorumlarına yer verin.

E-ticaret sitemi açtım, peki nasıl satış yapacağım?

E-ticaret sitesi kurulumu, ürün eklenmesi ve tüm detaylar bittikten sonra siteniz yayına alınır ve artık satışa hazır hale gelir. Fakat işletmelerin bu nokta da endişe duyduğu konular yok değil. İşletmeler bu kez de ilk ürünümü ne zaman satacağım diye endişeye kapılmaya başlıyor. Bundan sonra ise işin “pazarlama” kısmına odaklanmak gerekiyor.

E ticaret sitenizi, hizmetlerinizi ve ürün tanıtımlarını doğru kanallardan ve doğru bir anlatımla anlattığınız takdirde e-ticaret sitenizde satışa başlayabilirsiniz. Yapabileceğiniz birkaç çalışmaya bakalım;

  • Satış öncesi ve sonrası müşteri hizmetleri kalitenizi arttırın.
  • Ürün ve reklam başlıklarınızı özenle hazırlayın.
  • E-ticaret sitenizde kişiselleştirmeden yararlanın.
  • Web sitenizin navigasyonunu kolaylaştırın.
  • Ana sayfanızı sadeleştirin ve sitenizde sade bir tasarım kullanın.
  • Retargeting reklamları kullanın.
  • Upsell, çapraz satış teknikleri ve bundle (paket) stratejilerini kullanın.

Süreç yönetiminin zorlukları

E-ticaret sitesi yönetimi de işletmeleri endişeye sürükleyen bir diğer konu olarak karşımıza çıkıyor. Öncelikle e-ticaret site kurulumunda tercih edeceğiniz güvenilir bir e ticaret paketi ile site kurulumu, altyapısı, tasarımı gibi hiçbir teknik detayla ilgilenmemiş olursunuz. Siteniz yayına aldıktan sonra ise kurduğunuz düzenli bir sistem üzerinden işlerinizi yönetebilirsiniz.

Seçeceğiniz e-ticaret paketinin özellikleri ve sizlere sunduğu yönetim paneli de oldukça önemlidir. IdeaSoft üzerinden örnek vermek gerekirse; IdeaSoft e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde siteniz kısa sürede hazır olur. Size sunulacak kullanıcı dostu yönetim paneliniz ile ilgili tüm eğitimleri alarak donanımlı bir şekilde e-ticarete başlarsınız.
Paneliniz üzerinden kolaylıkla yapacağınız düzenlemeler ile e-ticaret sitenizde dilediğiniz düzenlemeleri yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken 7/24 IdeaSoft teknik destek ekibinden yardım alabilir, sorularınızı sorabilirsiniz.
Yönetim panelinizden ürün, kategori yönetimi, sipariş yönetimi, içerik yönetimi, reklam-kampanya yönetimi, SEO düzenlemeleri, mobil düzenlemeleri gibi birçok geliştirme, değişiklik ve takip yapabilirsiniz.

Müşteriye ulaşma konusunda yaşanan endişeler

Online mağaza açan ya da açmayı düşünen işletmeler müşteriye ulaşma, arama motorlarında görünür olma gibi konularda da tedirginlik yaşayabiliyor. Ancak bu da çeşitli çalışmalarla mümkün olabilecek bir durum.

E-ticaret yönetim panelinizden e-ticaret sitenizi SEO uyumlu olarak düzenleyebilirsiniz. Bunu site içerikleriniz, ürün isimleri, ürün açıklamaları, görsel isimleri gibi pek çok alanda yapabilirsiniz. Sektörünüze uygun en çok tercih edilen anahtar kelimeleri SEO çalışmalarınızda kullanarak, sitenize ziyaretleri artırabilirsiniz.

Sitenize daha çok müşteri çekmek için aşağıdaki maddeleri de dikkate almanızı öneriyoruz.

  • Bir blog sayfası oluşturun.
  • Dijital pazarlama tekniklerinden yararlanın. (Google Ads, sosyal medya reklamları gibi.)
  • Site içi SEO çalışmalarınıza dikkat edin.
  • Sitenizi mobil uyumlu hale getirin. (mobil uyumluysa mobil tarafta iyileştirmeler yapın)
  • Video içerikler üretimine yoğunlaşın.
  • Döneme uygun, zamanlı kampanya ve çekilişler düzenleyin.
  • İndirim, bir alana bir bedava, üç al 2 öde gibi cazip fiyatlandırmalara gidin.

Herşey yolunda gitse bile yine de kar elde edemezsem?

İşletmeler için işleri adına bulundukları girişimlerde en önemli geri dönüş, kar elde etmektir. Bu yüzden “ya kar elde edemezsem” endişesi bu süreçte akılları meşgul eden bir soru oluyor. E-ticaret sitesi uzun vadede pazarda kalıcılığınızı sağlamanızı ve kazancınızı artırmanızı sağlayacak alanlardan biridir. Bazen sitenizde her şey yolunda gitse de kar elde edemeyebilirsiniz. Bu noktada bazı şeyleri yanlış yapıyor olabilirsiniz. E-ticaret sitenizden kar elde etmek için aşağıdaki adımları uygulamayı deneyebilirsiniz;

  • Sürekli indirim yapmaktan kaçının.
  • Operasyonel maliyetlerinizi azaltın.
  • Güvenilirliğinizi artıracak çalışmalara yoğunlaşın.
  • Marka algısı oluşturun.
  • Kullanıcı deneyimini artırın.
  • Ürün kalite ve değerini artırın.
  • Ortalama sepet tutarını artıracak stratejiler uygulayın.

Şimdi tüm korkuları bir kenara bırakıp e-ticarete geçme vakti!

İçinde yaşadığımız teknoloji çağı; geleceğe dair bakış açımızı, iş planlarımızı farklı yönde geliştirmemize olanak sunuyor. İşini geleceğe taşımak isteyen, dijitalleştirmek isteyen, ticareti daha kazançlı hale getirmek isteyenlerin de birinci tercihi e-ticarete geçmek oluyor. Elbette bu dönüşüm sürecinde işletmeler için pek çok endişe de beraberinde geliyor.

Kaynak: İdeasoft